• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Czarter na podróż – załadunek

Doktryna prawa angielskiego, w ślad za praktyką, przyjęła „trzystopniowy” podział operacji załadunku towaru na statek. Po pierwsze, odnosi się to do bezwzględnego obowiązku czarterującego (frachtującego) dostarczenia, w ramach podjętego zobowiązania czarterowego, odpowiedniego (co do rodzaju i ilości) ładunku. Po drugie, na czarterującym spoczywa obowiązek zapewnienia aby uzgodniony umową ładunek, znalazł się we właściwym miejscu i czasie w celu załadowania go na statek.

14.02.2022, 22:55
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Technologia 5G - ciekawe perspektywy dla branży TSL

Technologia 5G znacząco wpłynie na logistykę i będzie podstawą wielu nowoczesnych rozwiązań dla sektora TSL – od dronów i konwojów autonomicznych ciężarówek po czujniki na każdym towarze. Dzięki możliwościom Internetu Rzeczy i technologii 5G wgląd w całość operacji logistycznych będzie w przyszłości mógł osiągnąć poziom wręcz modelowy.

12.11.2019, 10:05
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Odpowiedzialność spedytora w transporcie morskim

W ostatnim czasie obserwujemy dynamiczny rozwój branży transportowej. Z roku na rok powiększa się liczba podmiotów (zarówno osób fizycznych, jak i prawnych) zajmujących się szeroko pojętym transportem towarów. W idealnym układzie przedmiotowa kwestia powinna zostać maksymalnie uproszczona, to znaczy: klient zleca podmiotowi profesjonalnemu transport towaru z punktu A do punktu B. Zawierana jest stosowna umowa, a następnie po kilku dniach/tygodniach towar znajduje się w miejscu wskazanym przez klienta. Niestety rzadko kiedy mamy d

03.04.2019, 16:56

Rok 2018 bardzo udany dla Portu Kołobrzeg. Przeładowano ok. 329 tys. t ładunków (foto)

Rok 2018 bardzo udany dla Portu Kołobrzeg. Przeładowano ok. 329 tys. t ładunków, czyli o 94 tys. t więcej niż w 2017 r. Jak poinformował Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg, na taki wynik wpłynęły rekordowej wielkości obroty ładunkowe, „co wpisuje się w trend wzrostowy, jaki można zaobserwować w ostatnich latach”.

05.02.2019, 10:56
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

INCOTERMS 2010, a skutki handlowo-podatkowe dla przedsiębiorców

Reguły INCOTERMS (International Commercial Terms) są zbiorem międzynarodowych zasad (zwyczajów handlowych) opracowanych przez Międzynarodową Izbę Handlową w Paryżu, stosowanych przy umowach kupna – sprzedaży towarów, ale również przy umowach dostawy m.in. w obrocie morskim. Z uwagi na dynamikę obrotu gospodarczego ww. reguły są stale modyfikowane (w 1936 po raz pierwszy opublikowano zbiór INCOTERMS). Ostania wersja, obowiązująca od 01.01.2011 r., określana jest jako INCOTERMS 2010. Mają one na celu określenie czynności, ko

04.04.2017, 22:15
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.